*alt_site_homepage_image*

Naujienos

Iki 7 m. amžiaus vaiko gyvenime susiformuoja dauguma įpročių

Iki 7 m. amžiaus vaiko gyvenime susiformuoja dauguma įpročių

Nuo pat pirmųjų gyvenimo mėnesių vaikai tampa aplinkos veidrodžiais, pradeda mėgdžioti juos supančią aplinką bei su ja pažindintis, kasmet tapdami vis smalsesniais. Ar žinojote, jog iki 7 m. amžiaus vaiko gyvenime susiformuoja dauguma įpročių, kuriuos vėliau pakeisti tampa vis sunkiau?

Kauno „InMedica“ Psichikos sveikatos konsultacijų centro vaikų ir paauglių medicinos psichologė Milda Linaburkytė pažymi, jog jeigu vaikas nuo mažų dienų buvo supažindintas su aktyviu laiko leidimu prie išmaniųjų įrenginių, jis tai norės ne tik tęsti, bet ir tam skirti kuo daugiau laiko. Dažnai tokios situacijos ir atsirandantys ribojimai baigiasi kivirčais, nes vaikas nesupranta, kodėl anksčiau galėjo tai daryti, o dabar tėvai riboja šią veiklą. 

Verta nepamiršti, jog toks laiko leidimo būdas yra itin žalingas, nes siejasi su prastesne emocine sveikata, mažesniu fiziniu aktyvumu, didėjančią antsvorio rizika bei dažnesniais somatiniais skundais, iš kurių dažniausias – galvos skausmas. 

M. Linaburkytė pažymi, jog pažintį su išmaniaisiais įrenginiais geriausia pradėti nuo 3 m. amžiaus, bet nepamiršti, jog: 

  • šiuo laikotarpiu sparčiai vystosi atžalos kalba, kuriamas santykis su aplinka bei pažindinamasi su emocijomis;
  •  todėl geriausias žaidimas bei edukacija vaikui yra bendravimas, konstravimas, skaitymas, įtraukiantys vaidmenų žaidimai bei kitos veiklos su tikrais aplinkos objektais ir gyvais žmonėmis, kuriant atgalinį ryšį – deja, bet to išmanieji įrenginiai niekuomet nesuteiks. 

Vis dėlto, kuriant taisykles, tėveliai turėtų nepamiršti, jog vaikai mokosi iš aplinkos, todėl ir tėvai turėtų rodyti atsakingo naudojimosi išmaniaisiais įrenginiais pavyzdžius ir daugiau laiko skirti bendravimui bei veikloms su vaikais, be išmaniųjų įrenginių.