Minima Pasaulinė regėjimo diena

Pasaulio sveikatos organizacija antrąjį spalio ketvirtadienį paskelbė Pasauline regėjimo diena. Šiais metais tai – spalio 13-oji. Dažnai sakoma, kad akys – mūsų sielos veidrodis, todėl privalome jas saugoti. Skatiname Jus rūpintis savo akimis bei pateikiame kelis patarimus, kaip jas stiprinti ir saugoti.


Reguliariai tikrinkitės regėjimą. Profilaktiškai pasitikrinti akis būtina kas 2-3 metus, jei diagnozuota trumparegystė – kas pusę metų. Gydytojui nurodžius nešioti akinius – jų nevenkite. Neteisinga manyti, kad užsidėjus akinius po metų kitų reikės juos keisti į dar stipresnius. Teisingas akinių parinkimas ir reguliari akių mankšta garantuoja gerą regėjimą. Nešiojančiam akinius pasitikrinti regą rekomenduojame bent kartą per metus.


Rūpinkitės savo mityba. Maisto produktai turi būti įvairūs, pakankamas vitaminų kiekis. Valgykite daug šviežių geltonos ir oranžinės spalvos vaisių bei daržovių (morkų, papajų, mangų, melionų, aviečių, žemuogių, raudonųjų ir žaliųjų paprikų, kopūstų, brokolių, bulvių), kuriuose gausu akims naudingo vitamino C. Vartokite omega-3 riebalų rūgštis, kurios yra svarbios akių skysčio cirkuliacijai, reguliuoja akispūdį, mažina riziką pasireikšti sausų akių sindromui.


Venkite liesti savo akių obuolius rankomis. Jausdami, kad jūsų akis peršti, jos pavargusios arba jaučiate, kad pateko svetimkūnis, patempkite savo akies voką žemyn, kad jis uždengtų blakstienas po akimis. Tai privers pasirodyti ašaras, kurios natūraliu būdu atgaivins, praplaus akis. Jei akyse esantis svetimkūnis nepasišalina, pakartokite procesą. Jei tai vis tiek nepadeda, kreipkitės į gydytoją.


Mankštinkite savo akis. Akių mankšta didina regėjimo efektyvumą. Akys tampa drėgnesnės, sveikesnės, stipresnės, gerėja regėjimo aštrumas, mažėja nuovargis, jautrumas ryškiai šviesai. Akių mankštai reikia kasdien skirti bent 5 minutes. Pateikiame kelis akių mankštos pratimus:

  • Stipriai užmerkite ir atmerkite akis, kartokite tai mažiausiai 5 kartus.
  • Užmerkite vieną akį, o kitą atmerkite plačiai. Pratimą atlike su abejomis akimis mažiausiai po 5 kartus.
  • Galvą laikykite tiesiai ir žiūrėkite į kairę, vėliau į dešinę. Pratimą kartokite mažiausiai 5 kartus.
  • Žvelkite į tolį 5 sekundes, vėliau 5 sekundes žiūrėkite į artimą objektą esantį 30 cm atstumu pvz.: pirštą. Pratimą kartokite mažiausiai 5 kartus. 

 

Raginame Jus pasirūpinti savimi bei saugoti savo sveikatą ir sielos veidrodį – akis!